lørdag 4. desember 2010

Køben! (Hyperventilering på Husflid)

GPS-Geir kommanderte og snakket og viste oss veien til Husflid (Ja, vi har døpt GPSen til Geir. G-Geir) Gaseller er ikke redde for å kjøre stor bil i storby, det har vi bevist nå. Okei, så kjørte vi på rødt EN gang, men det var bare en eneste gang.
 Husflid har vi omdøpt til 'Heaven on earth'. Førstgasellen, stakkars sjel, har aldri vært på Husflid før. Hun begynte å hyperventilere i det vi kjørte opp mot butikken. Da vi var vel innenfor døren startet pustebesværet for alvor. Førstegasellen pustet i korte hiv, hadde ikke tid til å prate - hun bare gispet over de fantastiske stoffene. I første omgang virret hun rundt i sirkler og tafset på alle putevar og sengetrekk.
Førstegasellen får nesten ikke puste
Førstegasellen blir glad i sjelen av
alle retrostoffene
Jeg knipset bilder og shoppet, mens Førstegasellen måtte konsentrere seg om å puste med magen.
Lekkert retrosengetøy i LANGE baner

Reeeeetro!
Jul på Husflid
Husflids hyggelige innehaver plukker
ned en pute til Førstegasellens stue
Oh la la

Trenger vi å si mer?
Nå må jeg slutte å lage innlegg, for Førstegasellen er SULTEN! Vi må dra ut og finne mat.
Ha en fiiiiiiiiiiiiin kveld alle sammen!
Hilsen fra Førstegasellen og Andregasellen i Køben:)

(Husflid ligger på Blegdamsvej 124 på Østerbro i København, HUSK CASH, de tar bare DanKort - ikke VISA:)




30 kommentarer:

  1. Ja, "Husflid" burde have en ilt-maske klar!

    SvarSlett
  2. Åhhhhhhhhh, hyperventilering her og!!!
    *sukk*

    Eg SKA tebake der altså! Og spare maaaase penger fysst, tihi :o)

    Kosa dåkke uhyre videre!
    Ja ALT dåkke orke faktisk ;o)

    Misunnelsen rive og slite i meg, totalt ukontrollerbart...

    Goooood klem herfra!

    SvarSlett
  3. Høres morsomt ut, selv om jeg ikke er noen retrodame selv:DDDD Høres ut som om dere kozer dere:DDD Klemz

    SvarSlett
  4. Å misunnelig ja. Må prøve å få tatt en tur dit så fort som mulig. kos dere masse:)

    SvarSlett
  5. Har VIRKELIG lyst til å besøke denne butikken, heldige dere! Gleder meg til å se hva dere tok med hjem:)

    SvarSlett
  6. Heisann!!Herlig innlegg,ser ut som dere stor koser dere:)Kos dere mye!!God helg i køben..Klem Linda:)

    SvarSlett
  7. Dette må vere paradis på jord for alle oss retrofrelste! Berre synd det er så langt borte... bra for lommeboka, då:)

    SvarSlett
  8. takk for at dere lot oss som ikke tar oss tid til å reise til Køben, få en liten titt! Jeg sitter å hiver etter pusten jeg og:-)))

    SvarSlett
  9. HJELP!!! Jeg hadde dødd!! SÅ fantastisk!!

    SvarSlett
  10. Haha - men dette man bare vi retrodamer forstå!!!! Haha - og det på grunn av gamle sengetrekk. Skal huske å ta med slik papirpose jeg ser de bruker dersom man begynner å hyperventilere - dersom jeg klarer å få karret meg til Køben. Jeg har egentlig sagt til mannen at jeg vil feire 40årsdagen min der. Og den er St.Hans. Vi skal til Danmark i påsken også, men det er Fredrikshavn - på håndballcup. Fra onsdag til mandag - på feltseng. Haha til det også.

    Siterer min mann: "En ganske spesiell hobby må jeg si".

    Altså dette med retrostoff.

    Kos dere videre!!! Og jeg venter så SPENT på innlegg til uka.

    SvarSlett
  11. ÅÅÅ KOS DERE! Adressen er herved notert samt faren for pustebesvær. Kanskje det blir kjøbentur på meg Og før jul! Hvertfall noen timer. Hadeee braaa i kjøben!!

    SvarSlett
  12. Hehe! Kos dokke, og hugs å puste ;)

    SvarSlett
  13. Heldiggriser!!! Etter å ha lest flere bloggeinnlegg og sett masse bilder fra den butikken kjenner jeg et rimelig stort behov for å dra dit..:)
    Kos dere masse!

    SvarSlett
  14. Herregemmini...så bra at dere kom med et lite innlegg...Husflid er bare til å besvime av, jeg har vært der og fikk heller nesten ikke puste. Også er det de koseligste damer som jobber der! Håper dere fant noe godt å spise, gleder meg masse til å lese innlegg fra turen deres. Her hjemme i Særp snør det og snart er det jaggu 2. advent. Kjør pent hjem da damer! Klem Wilhelmine

    SvarSlett
  15. Å så kjekt :) Flott med tips på fine steder. Kos dere videre!

    SvarSlett
  16. Å så mye fint!!!
    Dit MÅ jeg neste gang jeg er i Køben!! :)

    SvarSlett
  17. He he, skjønner at dere har kost dere;) Og så humrer jeg litt ekstra av kommentaren fra Ninas mann;)

    SvarSlett
  18. Ååhhh vilket himmelrike ni har varit i! Förstår att ni hyperventilerade.... det skulle jag med göra ;-) Jag MÅSTE till Köben jag med....

    SvarSlett
  19. Hehe, kjenner meg igjen!! Jeg hyperventilerte nesten jeg også, da jeg gikk inn døra! Og for noen fantastiske stoffer jeg kom hjem med :)
    Blir veldig spennende å se hva dere fikk med dere hjem!!!

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  20. Skulle vært med på Køben-tur jeg og!!!!
    Hva med Tivoli? God julestemning? Gleder meg til å høre mer om turer til bruktmarkeder og loppis-er. Kjør pent damer!

    SvarSlett
  21. Jeg har liknende opplevlser fra andre butikker i KØbenhavn og har glist meg gjennom hele innlegget og hatt en særdeles høy nikkafaktor.

    SvarSlett
  22. Med tanke på alle de skrivefeilene jeg lirte av meg i forrige innlegg, er det vel kanskje på tide å bysselalle snart?

    SvarSlett
  23. Kjære gaseller med pustebesvær!!!
    Åj, åj, dette innlegget har jeg gledet meg til!!! Husflids nye navn er veldig betegende og jeg foremlig kjenner Førstegasellens hyperventilering!
    Selv hadde jeg sååååå røde hektiske roser i kinna i den butikken og virret og tafset så mye at det gikk nesten rundt for Kaspara.
    Håper dere fant drømmestoffene over alle!!!
    Det er såååå gøy å se bilder fra yndlingsbutikken på jord. Ingen over, ingen ved siden av!
    Ha glade dager begge to!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  24. ååååh!!! Ta meg meeeeeeeed!!!!

    SvarSlett
  25. Hahaha, sikke en sød beretning. Husflid er et ret vidunderligt sted ja, I know. Bor jo lige et stenkast derfra. Stakkels jer, der må komme så langt væk fra!
    Lækker pude I der fandt frem! Håber at resten af turen til Kbh også var god!

    Kh Anne

    SvarSlett
  26. Forstår godt at det var problemer med pusting ja. Har selv vært der, og det er helt fantastisk. Jeg var der så lenge at mamma måtte ta meg i armen og si "nå må vi gå. Vi sulter"
    Skulle gjerne reist dit igjen...

    Klem fra lille meg

    SvarSlett
  27. Så kjekt at du (andregassellen) har lagt deg til som følgar hos meg:)
    Eg har fulgt bloggen din ei god stund, og er imponert over kreativiteten.
    Bli gjerne med på min vesle "gje vekk", dersom du ikkje har altfor mykje slikt frå før...
    Ha ei fin førjulstid:-)

    SvarSlett
  28. jeg gråter av lengsel go misunnelse:) men unner dere den ultimate gleden det er å finne retrostoffer:)))))))
    HERRRRRLIG:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  29. Ohoi, der var det mye spennende! Har noen retroplaner jeg også, men da må jeg jo faktisk finne noen stoffer først.. Hadde nok gått litt amokk der ja. Blir moro å se hva dere kjøpte! :)

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.