torsdag 2. desember 2010

Gasellene kjører stor bil til Køben

Et Københavnskap
Dette skapet er dansk. For et år siden sto det på Antikhallen i København, men så kom jeg og Admiralen med stor bil. Førstegasellen har også vært i Køben med mannen og stor bil og tatt med seg mye fint hjem. I morgen tidlig reiser vi igjen til Køben med stor bil, men bare Gaseller denne gangen.
Vi gleeeeeeeeeeeeeeeeder oss!
Men det blir litt skummelt også, for Gaseller er ikke flinke til å rygge eller lukeparkere med stor bil. Vi kommer til å ta med oss leppestift og rouge og mascara, for kanskje må vi smile pent og blunke litt for å komme oss ut av en situasjon eller to sånn trafikalt sett. I fjor skulle Førstegasellen fly til København, mens jeg og Miss Fjeldhus skulle kjøre fra Halden. Da vi kom til Helsingborg hadde vi ikke mer diesel. Det oppdaget vi ikke før bilen plutselig bare stoppet, uforskammet som den var. Til alle bilprodusenter der ute: Gjerne HØY lyd på varsling av lavt drivstoffnivå!
Vi tok på leppestift og smilte pent til han unge fyren på tauebilen vi, og jammen slo han ikke av på prisen for tauing til nærmeste bensinstasjon.
Men det var da, og nå er nå. Vi ønsker alle i Bloggelandet en koselig helg, for det er jo ikke sikkert man får tid til å blogge på tur i Køben. Vi har ganske mye skravling å unnagjøre også. I mellomtiden kan jeg by på noen førjulsbilder fra Andregaselleheimen:)
Jentene får pepperkakekalender

Buksbomkrans med fugl

Buksbomadventskransen på avstand.
Jeg lager den samme hver jul..

Du og jeg og dompappen

Julestrømpene

En av våre mange adventskranser.
Jeg klarer ikke å bare velge en jeg.
Pepperkaker på glass
Ha en flott dag og en fabuløs helg alle der ute!!

22 kommentarer:

  1. åååå, det hørtes superkoselig ut med Gaselletur til København - jeg vil også til København!!! Da må dere kose dere masse og håper dere finner masse fint:))) Det eneste jeg ikke misunner er den delen som handler om bil - dere er jammen tøffe! Forresten en veldig søt pepperkakekalender.
    God tur og klem fra Lill

    SvarSlett
  2. Hei! Og GOD TUR til dere begge i den store bilen. Dere finner helt sikkert en hel masse fine møbler og vakre skatter i Danmark, og jeg gleder meg allrede til å se. Jeg er sikkert ikke alene om å ønske meg en sånn tur til våren - tror jeg inviterer med meg en venninne som har krok og henger.
    Og jeg også likte den pepperkakekalenderen veldig godt - kjempesjarmerende! Kan jeg i den anledning bare få spørre om noe? Hva slags farger, dvs type, bruker du i melisen? Jeg liker ikke E nummer og har leitet etter noe som er naturlig. Tips?
    Klem, Sølvi

    SvarSlett
  3. Ååå, heldiggriser! :) Ha en skikkelig fin tur! Håper dere finner mange skatter:)

    Så mye fin advent og førjulspynt du har! Pepperkakekalender var en god idé!

    God helg, og god tur!

    SvarSlett
  4. Så heldige dere er ! Kjør forsiktig, fyll nok diesel og kos dere.
    Klem

    SvarSlett
  5. Lucky you. Skulle ønske det var jeg som var på vei til København. Gleder meg til å se alle skattene dere finner.
    Ellers var det mange fine bilder med MYE LEKKER julepynt. God tur:)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Nå kjenner jeg at jeg grugleder meg. Jeg gruer meg litt - for jeg kjenner det kommer til å rykke i misunnelsesgenet med det dere kommer hjem med allerede - men så gleder jeg meg også masse til å se! Kom fort hjem da.

    Håper det ikke blir kaldt for dere når dere skal på raidet deres.

    God tur og kjør pent - hilsen ei som har kjørt Caravelle i mange år - og savner den bilen noe helt skrekkelig.

    SvarSlett
  8. Åhh vad härligt det låter med en sådan tur till underbara Köbenhavn! Hoppas att ni får en riktigt trevlig tur....

    Kraam Lotten

    SvarSlett
  9. Det blir kjekt!!!!!
    Fy sattan så dåkke komme te å kosa dåkke på tur - ingen tvil :o)

    Og me glede oss te dåkke komme him!

    Då vett eg jaffal at evetuelle adventspakker ska ventes med te mandag då ;o)
    Eg har ikkje trekt ennå altså.

    Diverse sminke hørres ut te å værr lurt å huska ja, og i mellomtida får me kosa oss med den utroligt koselig pynta heimen din kjære fru Andregaselle.

    Vett ikkje heilt om eg glede meg te å sjå alle skattane dåkke definitivt komme te å komma him med...
    Det e faktisk så vidt eg klare å gleda meg på dåkkas vegne, for ein sånn tur kunne eg definitivt tenkt meg å værr med på altså!

    Det einaste eg egentlig heilt ærlig kan sei eg glede meg øve e at dåkke e her i Bloggelandet med den superduperfantastiske bloggen dåkkas og ikkje minst dei harlige damene som skjule seg bak :o)

    GOD TUR JENTER!!!!!

    SvarSlett
  10. Heldiggriser! Så utrolig gøy! Husk man kommer langt med et godt smil og litt leppestift:-) Gleder meg til å se hva dere fyller bilen med:-)

    Fantastisk flott pepperkakekalender!! Og du og du så masse fin julepynt du har! Digget spesielt adventsstaken og kransen, din superflinke dame!

    God tur til Køben - og kjør forsiktig!

    Klem

    SvarSlett
  11. God tur!!! Jeg gleder meg til å se hva som kommer med dere hjem...

    Ble også veldig imponert over alt som allerede har kommet i hus- for dette var bare helt utrolig flotte bilder av superfin jule/adventspynt. Skikkelig imponert og inspirert ble jeg nå :-)

    SvarSlett
  12. Kjære supermorsomme herlige gaseller!
    Sikker på sere kommer langt med lebestift, mascare og rouge, deres eminente humor og sikkert vinnende smil!!!!
    Pust inn litt Husflidluft for meg der nede. Wow, hvor heldige dere er! og det skapet fra tidligere Købentur er jo bare vakkert!
    Ønsker dere en fantastisk weekend i Køben!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  13. Oy, jentene skal på tur! Det jo bare bli en suksess. Jeg og en venninne skal faktisk også dit nå i helgen. Vi gleder oss masse, men ingen av oss har vært der før på denne tiden av året. I motsetning til oss har dere definitivt muligheten til å kjøpe STORE flotte ting. Vi som flyr får satse på de mindre. Håper dere får en hyggelig tur, og jeg gleder meg til å se hvilke skup dere gjorde :o)

    SvarSlett
  14. HELDIGRISA !! Sei vi i Trøndelag ;) Dere får sikkert en tur med masse latter og shoppehjertebank :) Kos dere masse og god tur :) Så koselig det er i Andregasell heimen .Jeg er som deg lager den samme kransen hvert år . Er litt sånn tradisjonsbundet ;)

    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  15. God tur til Køben heldige Gaseller!!! :)

    SvarSlett
  16. Nydelige bilder!!!

    Du, kos dere masse. Gleder meg til å se alle skattene. Kommer til å bli GRØNN!!!!!!!!!!
    MØRKFLASKEGRØNN!!!!!!

    (om du finner en krydderhylle og det er plass......).

    klemklemklemklem

    SvarSlett
  17. GOD TUR!!!!

    Nyyydelige julebilder! Likte veldig godt adnventskalenderen deres med pepperkaker!

    Klemmer fra Stine
    PS. sjekk mine Købeninnlegg før dere drar da ;)
    Dere må huske mini ministeriet!!

    SvarSlett
  18. GOD TUR TIL KØBENHAVN!!!
    Det må vel bli tidenes jentetur?!

    Så søt pepperkakekalender, forresten! God idé!

    Kjør forsiktig...

    SvarSlett
  19. Å heldige dere! Ha en superfinfin tur! Gleder meg til å se hva dere kommer tilbake med. Jeg vil til Danmark!!!!!

    SvarSlett
  20. Jeg kommer rett og slett flyvende som Karlson på taket, med nødlanding på panseret...og der klistrer jeg meg fast...for jeg vil også til Køben!!! Dere må kose dere masse masse, gleder meg veldig til blogginnlegg fra denne turen asså! Kunne dere bare ha spist en hindebærsnitt for meg...eller nei forresten æbleskiver med melis tar jeg...hi,hi...kos dere da damer! Klem fra Wilhelmine!

    SvarSlett
  21. Moa ha ha.. Tøffe damer som kjører stor bil i stor by, men enda tøffere som tør å la admiralen og førstegasellemannen være hjemme alene og ha pinnekjøttlag i det fine andregasellehuset. Svensken var hjemme kl 4.30 i natt og kunne rapportere om besynderlige hendelser..

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.