tirsdag 14. desember 2010

Admiralen sier: what?

Jul på boks
'Hva ER det der', spør Admiralen og peker på trekassa med juletstæsj.
Et juletitteskap, svarer jeg.
'Husker du ikke at jeg har lett etter loppisjulestæsj til et titteskap?'
Det husker ikke Admiralen.
Det føyer seg bare inn i rekken av ting jeg har fortalt ham som har gått inn det ene øret, og swosj ut øret på den andre siden. Men det er forsåvidt greit det altså. Det er viktigere at han husker å mate katten og pusse tennene til jentene og sånn. Og mer er det nesten ikke plass i huskedelen i Admiralens hode. (Nå er det sikkert noen som synes det var stygt sagt, men det er faktisk helt sant altså, bare spør Admiralen selv. Det er bare en bittebitte liten del av hjernen hans som er reservert for husking)
Rådyr med bjelle
Loppisnisser fra Køben
Lille ugle fra Notre Dame i Køben

Englene speller opp te dans
'Er den ikke fin da', spør jeg Admiralen så.
'Kjempefin' sier Admiralen da,
men på dette tidspunktet mistenker jeg Admiralen for å ha glemt hva spørsmålet egentlig dreide seg om. Det tryggeste er jo alltid å svare bekreftende, det har han i hvert fall lært etter 13 år med meg, stakkars mann. 
Småjentene hvinte av fryd over juletitteskapet, det blir stadig ommøblert og omorganisert. Stor suksess med andre ord:)

Ha en fin kveld allihopa!

33 kommentarer:

  1. Hehe... han er nok ikke så unik menn flest, selvsagt uten å virke stereotyp her! ;-)

    Juletitteskapet var knallkoselig, orginal og fin idè!

    Fin tirsdag til deg:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  2. Ååå, jeg må nesten hvine litt av fryd jeg også, for det var fint! Minner meg om oldemoren min, som hadde juletitteskap med julekrybbe inni:)

    Tusen takk for koselig kommentar på stjernene mine! De er utrolig lette å lage, altså!

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  3. Supersøt Jule-titte-boks :D!

    Var snodig nok nettopp innom Karen Marie Dehns blogg
    & tittet på en lignende liten skjønn sak.
    Nå ble jeg så inspirert av dere begge
    at jeg tror nesten jeg må prøve å lage meg en jeg også!
    Og om ikke i år...iallefall til neste år.

    Ha en fin-fin uke!

    SvarSlett
  4. Å så søtt da, syntes jeg hører englene "speller opp til dans" nydelig innlegg da! Brannmannen her hadde nok ikke sett et slikt skap en gang, jo om han ikke hadde snublet over det da...for det kunne nemlig også ha skjedd...ha en fin kveld i vinterkulda. Klem fra Wilhelmine!

    SvarSlett
  5. Det var ett utrolig lekkert titteskap! Så stemningsfullt der inne! Så gøy for de små også da!

    :)

    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  6. Hihi, du er så søt! Og Admiralen minner veldig om min mann, hører ofte "næææii, det har du iKKe sagt!" (leses med bred kristiansand-dialekt). :) Også så herlig titteskap da, du! Veldig, veldig inspirerende! :) Du er så kreativ at det er en fryd!

    SvarSlett
  7. Det høres virkelig ut som Admiralen har en hukommelse som faktisk slår min egen en høy gang, og det er ganske godt gjort. ;)

    Fiiine tittejuleboksenskapet sitt! =D

    SvarSlett
  8. Fantastisk kreativt og fint titteskap! Til å bli glad av. Det samme er måten du skriver på :)

    SvarSlett
  9. herrrlig innlegg, som jeg skulle ha skrevet det selv:) Tror alle menn er utstyrt med et mikroskopisk huskesenter i hjernen jeg:) det finnes sikkert unntak, men dem er det nok laaaaangt imellom:)
    Liker juletitteskapet rågodt jeg:) Som en julekrybbe uten kristent innhold:) Håper ikke jeg støter noen nå, for det er ikke meningen altså:)
    God ide, Andregaselle:)
    Har spist middag med mamma idag på shoppingrunde:) Lutefisk er GODT:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  10. Hallo søte deg, jeg trenger helt klart loppis tips og butikk tips i Køben, alle i familien får jo selvfølgelig hjemmestrikkede sokker til jul, særlig syntes jeg det passer til mine to tenåringsjenter...de blir sååå glade vet du, for raggsokker (dette var også tull, hi,hi) men uansett så satser jeg på julepynt til halv pris i Køben...klem til deg lille mor;) Wilhelmine

    SvarSlett
  11. Åhhh, så FIN jule-kasse.. Tak for inspirationen!! Hopper på som fast læser af din dejlige blog!! GO JUL...

    Klem Louise
    http://frk-trillingsgaard.blogspot.com/

    SvarSlett
  12. Skjønner godt at dette er stas for jentene!Et lite jule-dukkehus jo:)Knallfint!

    SvarSlett
  13. He he - morsomt.
    Men fint lite titteskap!

    Marit

    SvarSlett
  14. Haha! Det med hukommelse og menn er berre så igjenkjennbart....Har sine fordeler og ulemper det ja;)
    Søtt titteskap :)

    SvarSlett
  15. Hahaha... Stakkars admiralen, ække greit å huske på alt vetø! Haha :D
    Veldig fiiiint titteskap altså!

    SvarSlett
  16. Det var jo et kjempesøtt juletitteskap. Synes ikke du var stygg med Admiralen, jeg forstår fullt ut hva du mener.. :-)

    SvarSlett
  17. Kjempekoseleg titteskap!
    Kor tek du ideane frå?

    SvarSlett
  18. ååå så koseligt juletitteskap!! å koseligt navn og, hehe, har aldri hørt om juletitteskap før;) MN d danke ud alt eg har sitt å hørt om julekrybber!! å d va jo ett bedre alternativ for min del jaffal - føle meg ganske hykleriske når eg sette fram julekrybbå (har bare ei lidå kjedelige ei kor alt sitte fast altså), for m e jo isje någe kristne. Isje anti altså. Bare isje. Så i år droppte eg na faktisk heilt. Å nå kjenne eg eg vil helr ha ett juletitteskap. M dyr å natur å litt perle å pynt, d tror m fullt å heilt på:)
    Ha ein finfine kvell!
    klem fra meg:)

    SvarSlett
  19. Har fulgt opp med et innlegg i samme sjanger. Admiral-sjanger ;).

    http://dilldallsaant.blogspot.com/2010/12/pa-en-skala-og-tross-alt.html

    SvarSlett
  20. Hei vennen!
    Titteskapet ble nydelig, og nissejenta i forrige innlegg like så:)
    Jeg har vært så dårlig siden vi kom hjem og det har toppet seg med ørebetennelse som etter 5 dager på antibiotika, bare er verre...
    Ikke for å få medlidenhet (for det er jo ikke helt min greie liksom;) men for å forklare at det blir få kommentarer og innlegg fra meg. Købenkupp-innlegg må vente og imens nyter jeg dine kreative krumspring:)

    SvarSlett
  21. Titteskapet var helt nydelig!
    ha en fin førjulskveld
    /myr

    SvarSlett
  22. For en herlig idé! Juletitteskap - hvor tar du alle idéene fra?! Har du et hemmelig lager som du verner om med livet, kanskje... ;-)
    Fikk veldig lyst til å synge "Hveem er denne kaaaren med sekk og lue påååå...", da jeg så skapet ditt. Uvisst hvorfor. Men herlig stemning, man går jo tilbake til barndommen ved synet av slikt... Man blir jammen litt misunnelig på dine barn, som har en så kreativ mamma... ;-)

    Ha en fin tirsdagskveld!
    :-)

    SvarSlett
  23. Jeg sier også What!? Er det mulig? Dette var helt utrolig bra!!
    Fliiink :-)

    SvarSlett
  24. Så supersøtt!! Jeg må si at jeg blir veldig inspirert;-))) Mulig det må titteskap inn i denne heimen også etter hvert.

    SvarSlett
  25. Så fiiint :) Er imponert over alt menn legger merke til jeg. At de ser det først, men at de kommenterer det og! WOW! Titteskapet var bare skjønt! Sånt som jeg liker :)

    SvarSlett
  26. For en fantastisk idé! Det juletitteskapet var bare til å drømme seg bort i. Takk for all inspirasjon:)

    SvarSlett
  27. Hej, what a wonderful post! I love every single item... the colours and the combinations are so beautiful!
    Love, Maaike

    SvarSlett
  28. Heisan!
    Endelig, jeg er i kommentar-modus igjen.
    Tror mange av oss kjenner seg igjen har ja...
    Tusen takk for tips ang konditorfarge. Ja, det finnes natirlige varianter, men vet ikke om det finnes i Norge. I England derimot, er det ikke vanskelig å finne. De er ganske 'clued up' på det emnet.
    Nydelig nisse i innlegget under også - du er SÅ kreativ.
    Øsnker deg, og Førstegasellen også, en riktig fin adventshelg.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  29. Heisan Andregasellen!
    Jeg likte titteskapet ditt veldig godt! Det er herlig å ha fine ting å hvile blikket på!
    Nydelig farge på den tittekassen, passet så godt til innholdet.
    Er sikker på mange unger ville parkert foran et slikt et også og selvfølgelig vi interiørbloggere.
    Ha en glad siste adventshelg og hei hei til Førategaselle også!
    Klemmer fra kaspara

    SvarSlett
  30. Kan ikkje la et gaselleinnlegg gå forbi uten ein kommentar ;o)

    Fysst må eg få sei; finaste tittekasse ever!
    Du begynne sikkert å bli lei av skamrosinga mi, men det må jo seiast ;o)

    E jo rett og slett misunnelig på alt det fantastisk hærliga du klare å ordna altså snuppa!
    *sukk*

    Hmmm, det var faktisk nåken som klarte å bli trekt ut igjen. Vett snart ikkje ka eg ska finna på... ;o)
    Joda, eg har ein plan, men det e lov å komma med ønsker.

    Kjempeklem på dåkke begge 2 og ein ekstra god bedring hilsen te deg godeste Førstisen :o)

    SvarSlett
  31. Godeste Admiralen:
    Eg får litt vondt av huskekapasiteten din, men så lenge du huske å mate katten og sånn, så e det jo ganske bra.

    Kan litt sånn forsiktig innrømma at eg ikkje ser vekk fra at me har ca lika stor kapasitet...

    Itte så eg har forstått på Gasellen din, så e hu uhyre fornødde med deg da, og det e jo det aller viktigaste :o)

    Kosa deg masse med jentene dine, og ha ei aldeles fortreffelig jul!

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.