mandag 2. august 2010

Tilbake fra gjenbrukshovedstaden!

Så har endelig mannen i huset og jeg dratt til København med stor henger og oppsparte penger! Denne turen har jeg ønsket meg i over 4 år, siden andregasellen og jeg begynte med vår årlige jentetur hit før jul. Hvert år har vi besøkt Gamle B&W og Den Blå Hal og blitt i dårlig humør over alt vi kunne ha kjøpt der dersom vi hadde hatt stor bil...

Turen innfridde så absolutt! Fangsten var mye bedre enn forventet og stemningen mellom førstegasellemannen og meg var også bedre enn forventet:) Jeg hadde fryktet at han skulle synes alt var 'skittent og litt ekkelt' på loppisene der nede og at tålmodigheten hans skulle briste etter å ha bært et møbel ut i hengeren og stroppet det fast...Men neida...Jeg hadde forberedt han godt og han tok det som en gentleman! Vi bar ut hele 4 skap, en slagbenk og et stort spisebord på lørdag!

I går skulle alt sammen inn i huset her hjemme. Da forsvant tålmodigheten hos oss begge og vi ble 'skilt' hele tre ganger før møblene var i hus:)
I dag har jeg forsøkt å rydde ting på plass...Må nok bruke hele morgendagen også.. Men jeg klager ikke! Vi hadde en fantastisk tur:) En hel helg bare oss to i deilige Køben. Møbelraiden tok jo tross alt bare 4 timer. Og jeg kan leve godt med å sette nye ting på plass i huset:)

I morgen skal jeg lage et lengre innlegg slik andregasellen gjorde etter sin tur nedover. Da kommer det flere bilder av møbler og noen mindre ting som ble med hjem!

Bildet over er fra kjøkkenet vårt. Litt rot pga rydding i gamle skuffer og skap, men dere kan se den flotte slagbenken vi kjøpte i butikken Quriosa i Valby(www.quriosa.dk). Denne hadde andregasellen peilet ut for oss for 2 uker siden og gjett om jeg var glad da den fortsatt sto der!!! Vi kjøpte også den gule lampen i taket og den grønne på veggen på samme sted. Fantastisk butikk med uttallige lamper og bokser. Kunne nok kjøpt de aller fleste!:) Bra rabatt fikk vi også siden vi kjøpte flere ting:)

10 kommentarer:

  1. Hei :)
    Høres ut som en knallfin tur ! Artig å dra på en sånn tur sammen :) Det er vist et must med stor bil skall man på de trakter har jeg skjønt ;)Jeg forelsket meg pladask i den gule lampa deres !
    Gleder meg til å se hva dere har kjøpt :)

    Hilsen Skjerstad

    SvarSlett
  2. Det e virkelig ein drøm eg har lyst å oppfylla og. 10 poeng te din tålmodige mann! Ikkje verst :-) Kan skimta noen flotte skattar ja, og glede meg te å se mer!

    SvarSlett
  3. Dette er virkelig en koselig blogg! Kjenner meg igjen i så mye av det dere skriver om. Jeg skal til Danmark om 3 dager, og var godt fornøyd med at vi har skiboks. Nå pønsker jeg desperat på om det går an å bygge etasje-skiboks...

    SvarSlett
  4. Hørtes ut som en fantastisk tur. Gleder meg til å se mer! Jeg tror faktisk min mann også hadde vært ganske tålmodig, men kjenner godt til følelsen av å bli skilt flere ganger når prosjekter skal fullføres eller går litt i stampe!

    SvarSlett
  5. Det hørtes ut som er herlig tur, tviler på om jeg hadde fått med min mann på en slik tur !!
    Slagbenken ser superfin ut, og bare elsker de kule lampene.
    Jeg fant også en luxo lampe på loppis i vår, var velig fin grønn farge på den du fant.
    Ha en fin dag !!
    Cecilie

    SvarSlett
  6. Å så mye fint, heldige du!!! For en drømmetur. Snill mann da ;-)

    SvarSlett
  7. Så fin slagbenken ble på kjøkkenet ditt!Det var virkelig midt i blinken:)Gleder meg til nytt innlegg med flere bilder av de fine funnene, og ikke minst besøk i morgen:))))Aldri kjedelig med besøk fra Førstegasellen!

    SvarSlett
  8. Fantastisk blogg! første gang jeg er her inne, og nå må jeg linke deg, for jeg er i et STORT oppussings-prosjekt, og trenger akkurat dine tapeter!!! Må bare finne ut farge skalaen jeg skal bruke først, så jeg linker deg, så jeg ikke mister deg! Fantastisk...herlig med farger!!
    -selger du culpea? Jeg så den nydelige "fiskemønster" i innlegget under...jeg leter og leter overalt etter denne serien!

    SvarSlett
  9. Heisan glade og fornøyde Førstegaselle!
    Himmel og hav; fire skap!! Og enda flere spennende møbler...
    Så fantastisk å reise til Køben med henger! og så bra at mannen din var en tålmodig engel, hi,hi..
    nyanskaffelsene på bildet du viser ser fortreffelig ut! Herlige lamper og så liker jeg så godt hvordan den grønne lampen er hengt opp. Slagbenken ser også flott ut. Er den sort tro...
    Synd du ikke rakk innom Husflid, men jeg kjenner til ei som har tenkt til å trekke deg inn i dette retroparadiset ved juletider.
    Kos deg med de flotte nye tingene fra Danmark!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  10. Wow! Så utrolig mye kult! Den gule lampa ble jo bare kjempefin på kjøkkenet! Og endelig slagbenk da, den passer jo superfint inn i huset deres. Fy søren så heldig dere er med alle de skapene, de var bare helt utrolig fine. Digger sånne skap asså! Fine farger på skapene egentlig og, eller hva tenker du gjøre ift maling av de store skapene? Her tenker jeg det kan bli mye fint gett, mange farger som kan passe :-)
    Du må hilse førstegasellemannen og si at jeg er imponert over tålmodigheten hans at han nok er veldig, veldig veldig sterk som kan bære så mye(sånt pleier nemlig menn å like å høre ;-)Kanskje er han aller sterkest i verden.
    Sees i kveld, søte du!

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.