lørdag 15. mai 2010

Debbie Harry på retrojakt


Noen ganger tar ting litt tid. Spesielt når man kommer tilbake fra en helgetur til Edinburgh og bare MÅ sette seg ned og sy lappetepper av retrostoffer man har handlet på turen, pronto! No time to waste.
Men det var en ting eller to jeg oppdaget i Edinburgh som bare må deles, og nå gjør jeg det. Bedre sent enn aldri og alt det der. I den sjarmerende gamlebyen i Edinburgh ligger det en helt überfantastisk bruktbutikk ved navn
Dette er uten tvil retro heaven!

I fantastisk sjarmerende lokaler har de samlet retro tøy, retro sko og retro stoff fra gulvet og opp til taket. Jeg holdt på å brekke nakken da jeg gikk inn der første gangen.

Her har de originale jumpsuits og hyperlårkorte kjoler fra søttitallet, husmorkjoler fra 50-tallet og broderte sjal fra 30-tallet. Her kan man fråtse i retro i timevis!De har ikke så mye stoff, men roter man rundt i kassene deres kan man finne sånt som det her:
Hvis du ikke har lyst til å dra helt til Edinburgh for å handle retrostoff, ta en kikk her:
Armstrongs & Sons selger nemlig på internett også! Gå inn på linken ovenfor og velt deg i herlige retrostoffer!
Det er ikke bare vanlige folk som meg som tar turen innom Armstrongs & Sons, stedet er kjent for sine celebre besøk. Kate Moss, Kylie Minogue og andre stjerner tar etter sigende stadig en pause i sine hektiske liv for å kikke innom.
Men det var småpotetene.
Den store poteten heter Debbie Harry. Debbie Harry folkens! Jeg er den første til å innrømme at jeg kan bli litt "starstruck". Som tobarnsmor i tredveårene, med et litt traust liv i en laaaaangsom norsk småby uten et snev av glamour eller jetset lar jeg meg fort imponere. Også Debbie Harry da! Stilikon uten sidestykke. Den dama har stil fra tåspissene og ut til det ytterste hårstrået. Jeg vil ikke ha hennes liv altså, og ikke hadde jeg egnet meg som vokalist i Blondie heller. Men det er litt kuult å handle på samme sted som henne allikevel...bare litt kuult.
Ha en finfin lørdagskveld:)

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ, for noen nydelige stoffer, ble helt betatt jeg nå!! Blått er favorittfargen min!! Høres ut som dere har hatt en flott tur!!

    Ha en kjekk søndag og en fin nationaldag i morgen :-)

    Klem Johanna

    SvarSlett
  2. Åhh vilke underbar affär du har besökt! Skall bli väldigt spännande att få se vad du syr för fint ;-)

    Kraam Lotten

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.