torsdag 24. juni 2010

You give me fever


Det er lamper som gir meg feber. Lampefeber. Når jeg reiser rundt på mine ukentlige bruktturer må jeg alltid innom lampeavdelingene. Jeg elsker gamle lamper! Jeg liker nye lamper også, men jeg får ikke hjertebank av å kjøpe dem.
I dag har jeg hengt/satt ut ikke mindre enn fem loppislamper rundt i huset. Noen er spraymalt signalgule eller blå, mens noen har fått beholde sin orginialfarge.

Den gamle lysekronen som hang over kjøkkenbordet måtte vike for en signalgul retrolampe fra Tanums Loppis. Jeg trodde Admiralen skulle få kaffen i halsen av den gulfargen, men han oppdaget ikke at jeg hadde hengt den opp en gang. Ikke før det hadde gått et par timer i hvert fall. Admiralen lever til tider i sin egen lille tåkeboble, som gjør at det er vanskelig for ham å få med seg det som skjer rundt ham. Heldigvis stikker han hodet ut med jevne mellomrom:)

Lamper, lamper, lamper!
Lampelicious!
Det var alle lampene for denne gang!
Ha en fin dag!

11 kommentarer:

  1. Knallfine lamper!! Den blå, og den gule, og.. alle sammen! Kan jeg bare få spøre deg om hvilken spraymaling du bruker? Jeg har brukt den fra Biltema, men så har de ikke alltid akkurat den fargen jeg vil ha. Noen tips?
    Ha en fiiiiin dag!
    Klem

    SvarSlett
  2. ojojoj, så mange fine lamper!! De to øverste var skikkelig fine! Nydelig blåfarge, og kul stil på den øverste, og den gule var bare KUL!♡

    Ha en fin findag! :-)

    SvarSlett
  3. Jeg har også en mindre fetisch for gamle lamper, og har en del i det lille hjem. Og endnu flere gemt væk, ha ha. Det er virkelig nogle fine eksemplarer du viser frem :) Tak for dine søde kommentarer, og selvfølgelig kan du også være med i mon give away ;) Kh. Julia

    SvarSlett
  4. ÅÅÅææææ-så utrolig kule!!! DU har et øye for lampeskatter må jeg si :):)

    ha en flott kveld:) klemmer

    SvarSlett
  5. Hei Andregasellen!
    Nå har jeg høy feber jeg også! Nærmere 40!
    Fantastiske lamper du har funnet! Jeg likte samtlige, men måtte jeg tvangsvelge hadde det kanskje blitt den gule fra Tanum Loppis samt den første av de røde lampene.
    Det er jo så mange lamper på Tanum loppis og nå fikk jeg Tanum-abstinenser! Hjelp, er det stille til havs i morgen??? Far i huset har fri og vi har ferjebiletter i lomma til Strømstad..
    Ha en fin kveld, jeg er forstsatt varm!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Superkule lamper!! Den røde stålampen var fantastisk!
    Jeg er også glad i gamle lamper, og hos oss er det ofte mannen som ender opp med å kjøpe dem ;)

    SvarSlett
  7. ååååå..for et fantastisk innlegg! jeg eeelsker lamper. og her var det vanvittig mange fine.klarer ikke velge en favoritt en gang. skulle gjerne hatt alle og enhver;-) Herlig herlig!

    Ha en lampefin dag gaselle en og gaselle to!:-)

    SvarSlett
  8. Sjarmerende lamper ;). Jeg liker de så innmari godt. Selv har jeg ingen gamle lamper - men jeg begynner nok snart jakten - for nå er skoleplansjer endelig i hus. Skal blogge om det bare jeg kommer dit. Har mye å blogge om for tiden i grunnen. Jeg skal i hvert fall starte søket på den rette spisebordlampen snart. Den jeg har nå er veldig bondsk - og passer ikke helt inn lenger.

    Jeg har faktisk også en venninne som fødte en gutt på St.Hansaften. Han ble keiser han ;).

    Der fikk jeg også sett snurten av deg også gitt. Brunettes rules ;). Det blir en vane å eksponere seg. Jeg tror jeg er ferdig med de fleste hemninger, med det er klart at skigarden må plasseres på et fornuftig sted da ;). Nå har jeg vel ikke vært så veldig anonym av meg etter at jeg fylte 30 år. Tar igjen for all beskjedenheten min jeg bar på de første årene av livet mitt ;).

    Og ps. Jeg også snakker på innpust og utpust.

    SvarSlett
  9. Her var det masse flotte lamper ja!!!
    Har ein del gamle lamper sjøl, men har ikkje tenkt heilt i desse banane før, men det ska eg nå! Sååå stiligt!

    Enig om diktet te godgutten min forresten ;o) At det kan værr muligt å skriva så flott som 3. klassing! Stolt ja :o) Kanskje eg rett og slett må ramma det inn.

    Og takk for supergod mail!!! Svare her eg, for eg blei litt tom for ord (...og kim sku trudd det? ;o))

    Ha det rektigt så bra så lenge, så blir det vel litt bilder når eg komme him fra tur tenke eg :o)

    SvarSlett
  10. Tak for din kommentar på min blog:) Med hensyn til tapeten så har jeg købt det på trendsales.dk 1meter for 100kr.

    Sikke nogle herlige lamper:) Vi bor hvor der er MEGET højt til loftet, så vi har ikke rigtig nogle lamper som sådan. Men når vi engang skal flytte så må jeg dinde sådan nogle:)

    Rigtig god dag

    SvarSlett
  11. Jeg synes det gule lampen var en innertier-lampe. De andre også - men den gule traff hjertet mitt. Jeg skal begynne å jakte litt på en eller annet i industiell look - og som kan ruve litt over et spisestuebord - inne i arken på kjøkkenet. Skal legge ut lampa vi har på vi har på finn.no først - selv om jeg er ikke helt sikker på på om jeg kan kvitte meg med den. Den passer til et bondekjøkken, men det er jo ikke helt der jeg er.

    Vet du hva - jeg synes personlige kommentarer er hyggelige jeg og treffer meg i hjertebarken. Er det ikke derfor man har det godt i bloggriket vårt - fordi man får koselige input på hva det måtte være. Jeg har jo levd så lenge med en hobbymusiker at jeg ikke akkurat er på grinestadiet når han spiller for meg - men jeg kan bli veldig stolt og glad over at han er min inni meg. Må jo også innrømme at det var jo måten han tok innersvingen på meg ved - med piano, gitar og sang.

    Her våknet jeg kl. 4... - og trenger egentlig å sove litt mer fordi jeg evt. skal dra i et 40årslag ved 16.00 - og det ligger en times kjøretur unna. T skal på en spillejobb, så han kan ikke være med. Jeg har ikke helt bestemt meg ennå - men jeg vet det kommer mange dit som jeg ikke har sett på lenge - så det veier tungt på skåla ;).

    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.