torsdag 29. april 2010

Skrotkjerring syr puter og venter på posten

"Du er en skrotkjerring", sa svigermor, og så flirte hun ganske lenge. Hun satt nemlig på loftet sitt og rotet gjennom gamle sengetøy fordi hennes svigerdatter hadde bedt så pent om det. Nå skal hun rydde hele den store gården i Todalen og flytte inn i en liten leilighet, og da så jeg mitt snitt. Det er mye rart på loft og låve på sånne gårder, og det meste må de jo gi bort eller kaste nå som de skal inn i leilighet. Jeg har jo allerede sikret meg et par hjørneskap og diverse kakebokser og småtterier, men så kom jeg på at hun kanskje kunne ha akkurat det jeg tråler loppisene etter om dagen; Retro sengetøy!
Og det hadde hun.
Hurra!
Jeg venter på pakke i posten, og i mellomtiden syr jeg litt med de stoffene jeg allerede har. Det har blitt en pute til.

Den passer fint i gyngestolen i stua.


Jeg klarer ikke å la bruktbutikkene være, så jeg måtte ta en tur innom Frelsesarmeen på onsdag, og der lå disse og ventet bare på meg Halleluja!
Nå skal jeg pakke kofferten, for i helgen skal vi gå opp gamle stier i Edinburgh og mimre om studiedagene våre der. Søstra skal ha jentene, og vi kommer ikke tilbake før mandag kveld. Gleder meg!!!! Goda gamla Skottland jo....Om jeg ikke husker feil så var det ganske mange bruktbutikker der, det spørs om jeg klarer å la vær å rote gjennom stoffhyllene deres.....
Ha en fabuløs helg!!!!!

1 kommentar:

  1. Så lekre stoffer!! Det er så moro å se hva dere andre skrotkjerringer finner også hihi!
    Dukken og dukketøyet var helt nydelig!
    Gleder meg til å se tapetene dere skal selge.
    Jeg er jo tapetgal og får hjertebank bare jeg hører ordet vintagetapet! Ha en herlig helg dere også :))

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.