tirsdag 6. desember 2011

Juletittekassemoro

Juledompap
I Andregaselleheimen lages det en ny juletittekasse til småpikene hvert år. Den kan ikke brukes til noe, den har ingen nytte whatsoever. Den kan bare betraktes. Men det skal ikke kimses av hvor mange timer man kan bruke på å betrakte den. I hvert fall hvis man er 6 eller 3 år.


Juletittekasse i vinduskarmen

Nisser og julestæsj i skjønn (eh..) forening.

En loppisnisse står på ski i fake snø

Bittenisser på tur i plastikksnø
Det aller koseligste er kanskje å lage den. Nå har jeg lyst til å lage en ny. Admiralen skjønner ingen ting, for når jeg begynner å legge plastikksnø fra Panduro oppi små trekasser så melder han seg ut.

Tutalår!

10 kommentarer:

  1. Å, så koselig! Og for en super ide! Det fikk jeg lyst til å lage og.
    Det er mye disse mannfolkene ikke skjønner seg på:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så koselig det må ha vært å lage en slik sammen :) Den ble virkelig flott!!

    KLEMMER fra Stine

    SvarSlett
  3. Fantastisk flott! Kan tenke meg du koser deg når du planlegger og lager disse!

    SvarSlett
  4. Fantastisk titteskap! Bare digger sånne med nisser og sånt. Holder faktisk på å lage et selv - det er moro for mor og til glede for barn.

    SvarSlett
  5. Så fint det var, tenker jentene syntes det er gøy med et slikt titteskap...kanskje jeg skal lage et til brannmannen...hi,hi...klem

    SvarSlett
  6. Herlig herlig: )

    Julekalenderen med peppekake er helt rå!

    SvarSlett
  7. Hallois, det var en fin tittekasse. for ikke å snakke om pepperkake-juletrekalenderen! Smarties-kalendere her i huset..kremt. Men gutta er glade de. Jeg er ihvertfall mektig imponert over detaljnivå, både på tittekasse-inventar og pepperkakepynt. Holder du kurs snart??

    SvarSlett
  8. Tuta...lår? Legg? Hofte? Alle mulige kroppsdeler? Dette krever nærmere forklaring, takk.

    Det viktigste sagt, så var tittekassen skikkelig snaisent. Som alt annet fra Andregasellens hånd, vil eg tru. Gøy å lese fra deg igjen!

    SvarSlett
  9. Kjære førstegasellen!
    Sitter i varmen i Sør Afrika og titter inn i dere gasellerd lille verden her inne.
    Mange kule ideer Renate!
    Hilsen Hedvig og Kari Elisabeth.

    SvarSlett
  10. Hei!:) åå eg huske dette lagte du i fjor og - å eg blei liga fascinerte nå som då:) så utroli koseligt! kjempefint:)) herligt for di små å sitta å kikka inn her då å drømma seg vekk:)
    godt nyttår! hilsen June:)

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.