lørdag 23. mai 2009

Kjøkken og spisestue


Nesten ferdig.... Foring og karming av vinduer, litt listing, elektrisitet i spisestua og fliser mellom over- og underskapenet på kjøkkenet gjenstår.
Slagbenken har blitt svart! Det første møbelet i dette huset som er malt i svart så det føltes vågalt men jeg synes det ble bra! Når den var hvit så forsvant den inntil den glatte hvite gipsveggen.


Det beige skapet fra Køben er matskap og det fungerer utrolig bra:)



Overgangen mellom spisestua og kjøkkenet. Det grønne bordet skal ikke stå der i lengden men på veggen over det skal den egenmekka tallerkenhylla henge med masse pynt:)


Overgangen mellom kjøkkenet og spisestua der det var vegg med dør før. Gutta har sin plass til tegning på kjøkkensida med tavlevegg.


Nærbilde av et av kjøkkenelementene med nesten egendesignede håndtak:)


Egenmekka tallerkenhylle. Ble den kanskje litt for grønn? Tenkte den litt mørkere... Håper ikke den er altfor skjev når den kommer opp på veggen:)

Det var det!:) Sånn, da har vi noe å snakke om på fredag andregasellen og til Mollie: Hva synes du om benken i svart (takk for gode råd:)

16 kommentarer:

  1. Så kjekt å få sjå det flotte kjøkkenet dåkkas da! Veeeldig kjekt å sjå litt liv innpå bloggen her igjen. Savne dåkke jo :o)

    SvarSlett
  2. Svart benk såg stilig ut :)

    SvarSlett
  3. Å herlighet for et nydelig kjøkken!!! Kan jeg spørre om hvilket gulv du har lagt? Synes det ser ut som ask, likte det veldig godt! Synes den svarte benken ble skikkelig flott :-)

    SvarSlett
  4. Dette ser utrolig flott ut! Benken kledde virkelig sort, og håndtak-løsningen var kjempetøff!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  5. Bare SÅÅÅ lekkrtsmekkert altihop:)Svart slagbenk, uvant ,men fint:) tallerkenhylle WOW:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. Så bra det ble!! Sort benk var kjempe stilig! Jeg har gjort det samme med min for noen år siden og får stadig skryt av den:) Det gjør virkelig at den trer bedre frem!

    Koselig med et innlegg fra denne kanten igjen- lenge siden;-)
    Lekkert kjøkken du har fått iallefall. Holder på selv, så det er alltid gøy med inspirasjon.

    Stor klem fra mor i fjasevas huset

    SvarSlett
  7. Så fin spiseplass!! Lampen, tapeten, møblene, det luftige rommet..Love it!!

    SvarSlett
  8. Så fint kjøkkenet blir! Digger de gamle skapene dine - herlige! Synes svart slagbenk er flott . fint med noen kontraster :-)

    Enig med flere - artig å få se noen bilder fra dere igjen!
    :-)

    SvarSlett
  9. Kjempe fint kjøkken:) Og så deilig at det er liv her igjen! Fortsett sånn da (vær så snill!) :)

    SvarSlett
  10. Å det ble utolig fint. Nå ble jeg inspirert til å fortsette å jobbe med stua og spisebord-kroken min!!!! Takk for det:-)

    SvarSlett
  11. Du, jeg må si at dette ble rett og slett helt fenomenalt bra jeg :-) Det var veldig riktig å kline til med svart på den benken asså. Kult! Maken, så fint det har blitt dette store åpne rommet hos dere nå. Heeeerlige gulv, superfine skap og kule fargekombos. Me LIKE :-) Har du laget tallerkenhylle? Snekret? LAGET liksom? Wow. Du asså. Jeg bøyer meg i det berømte støvet.

    *bøyer*

    SvarSlett
  12. Hei førstegaselle!

    Så gøy å se kjøkkenet som jeg har hørt mye om! Kjempefint og megakoselig! Tenker dere endelig får igjen for at du så friskt rev opp det gamle gulvet ;o). Kjøkken er jo bare ett av de viktigste rommene og ekstra stas å få svung på. Nydelig gulv og god ide med tavlevegg for gutta, tenker de koser seg med å kludre i vei der. Klem fra meg

    SvarSlett
  13. Nydelig kjøkken! Spesielt fan av kjøkkenbordet ditt :)

    SvarSlett
  14. Wow, så fantastisk fint!! Jeg liker utrolig godt spisekroken og slagbenken. Får lyst til å sette meg ned med en gang! Rett og slett knallfint :). Jeg har endelig fått brukt litt av tapetene jeg kjøpte av dere i vinter. La nettopp ut et innlegg med bilder, gå gjerne inn og se :) GOD helg!

    SvarSlett
  15. nydelig! så mange flotte detalejr!jeg ønsker meg slikt kjøkken!

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.