onsdag 29. juni 2011

Gølv til besvær

Grå linoleum i gangen, gotta love it. En dag mens jeg sto og gremmet meg over det stygge linoleumsgulvet i gangen fikk jeg rivningsrykninger i høyre arm. Jeg gikk rett ut i garasjen og hentet brekkjernet og hakka løs på dritten. Jeg tenkte jeg skulle overraske Admiralen, og han ble overrasket han. For under linoleumen var det ikke fint gammelt tregulv jeg bare kunne male rett på, men sånne ekle trefiberplater og gips og annet gørr. Øsj. Heldigvis var Admiralen i Singapore når det sto på som verst, for han synes det er skummelt når jeg driver og hakker løs på huset med brekkjern og stikksag og sånn.
MEN....
 Etter at jeg hadde handla 12 kvadrat gulvplank så fant jeg ut at jeg skulle rive litt mer. Og JAGGU: UNDER de vemmelige trefiberplatene VAR det fint gulv! TENK A!
Da var det bare to dagers sliping og pussing igjen før jeg kunne male gulvet lysegrått, lett som en plett.
Heldigvis ville Montèr ha igjen gulvplankene sine.
Nå ser gulvet således ut:
Jeg elsker det nye gulvet mitt.
Og jeg har hatt en liten liten bloggepause. Som noen kanskje har lagt merke til.

Hej så lenge:)

23 kommentarer:

  1. En historie med overraskelser, men som endte godt - supert gølv!

    SvarSlett
  2. Du er virkelig en tøff dame. Også så fint som det ble. Glad for at pausen ble bruttt jeg :)

    SvarSlett
  3. Du er så tøff!! Det ble kjempefint tilslutt, ja!

    SvarSlett
  4. Så driftig du er!! Full av beundring!
    Er flere gulv her i huset jeg gjerne skulle revet opp, men er nok mer pinglete enn deg! ;-)
    Og så stilig som det ble! Flott :)

    SvarSlett
  5. Du er virkelig en dame med tak i! Tror aldri jeg hadde turt å begi meg ut på et slikt prosjekt mens mannen var bortreist.;) Men så har jo jeg aldri malt et gult engang heller da!

    Resultatet ble virkelig bra! Så dette kan du være stolt av.:)

    SvarSlett
  6. Flaks flaks flaks ;). Jeg blir svett bare av tanken jeg. Og så FINT det ble. jeg drømmer om malte gulv - og kanskje en vakker dag - og sikkert i et annet hus eller i et torp. Klemklem

    SvarSlett
  7. oj sann! det såg fint ut! Flink som gjer dette åleine!!

    SvarSlett
  8. Haha! Jeg hadde et likt innlegg for en uke siden;) Knis* Vet AKKURAT hva du prater om! Heldigvis kunne jeg puste lettet ut når fire lag var fjernet og tregulvet lyste mot meg!
    Kjempefint ble gulvet ditt da<3 Jeg starter malingen i morgen:)

    SvarSlett
  9. ÅÅÅÅÅ...som jæ har savna dæ her inne...gulvet ble kanllfint;) Klem Wilhelmine

    SvarSlett
  10. Der var du jo igjen! Mucho credo for fantastisk golvinnsats. Jeg klarer ikke engang mobilisere til å rydde så jeg får frem gulvet på kontoret, langt mindre skifte det. Handy woman, ass, og Admiralen er bare så utrolig heldig som kan dra til Singapore og alltid være spent på hva som har skjedd i heimen når han returnerer! Liker også at andre tar seg lange bloggepauser, nett som meg sjøl. Men nå, i dette øyeblikk, bakes det faktisk foccacia i heimen. Klokken 09 om morgenen! Ingen pausing på husmorfronten, altså. Moahahahaha!

    SvarSlett
  11. Ja, ho som leitar, ho finn! Eller noko i den duren:) Fint med malte tregolv:)
    Kjekt å besøke deg igjen:)

    SvarSlett
  12. Velkommen tilbake ;)

    Du og du, så FANTASTISK det gulvet ble.
    Tenkt at det skulle gjemme seg en skatt under der...

    Blir så imponert jeg.
    At du bare setter igang liksom... :)

    SvarSlett
  13. Impo0nert over innsats og pågangsmot:) Resultatet ble nydelig:) Fint tapet i gangen:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  14. Næh, hvor fint!
    Jeg har prøvet noget lignende med hele tre (3) (!!) lag gamle klamme gulve før jeg kom ned til et smukt trægulv.
    Dejligt at høre nyt fra Nord igen!
    Helle.

    SvarSlett
  15. Åååå nå ble jeg veldig giret til å komme meg hjem å se hvordan ganggulvet mitt ser ut. Jeg holder på å få skarpesyke da jeg holder på å fjerne tapet i yttergangen. Og når man først er i gang må man jo ta alt :-) Ble utrolig lekkert!

    SvarSlett
  16. Den som intet våger, intet vinner. Det syns jeg gjelder for deg i dette tilfellet. Skjønner ikke at du tør jeg. Men når resultatet blir bra da er det jo ingenting p frykte!

    Har merket at det har vært en bloggpause. Bare du/dere ikke forsvinner helt fra denne verden så er jeg fornøyd :)

    SvarSlett
  17. GODT med livstegn!
    Godt du ikkje gir opp så lett heller, for golvet blei jo fantastisk te slutt! :o)

    SvarSlett
  18. Sååå fint det ble!! Og så flott tapet på veggen :)))
    Håååper dere er sterkt tilbake, elsker finfine innlegg fra dere :)

    Klem fra Stine

    SvarSlett
  19. Hjertelig velkommen tilbake!

    Du har vært savnet nemlig. Undertegnede har også hatt skrive blogg-pause, men ikke lese blogg-pause. Jeg har ikke tid til ikke å ha tid engang nå for tiden, og da blir det stusslig med blogging, men en gang hvert jubelår får jeg klemt ut et innlegg. Uff.. håper at døgnet vokser med et par- tre timer snart.

    Jeg er mektig imponert over dine evner som gul(v)graver, og fristes til å kalle deg rivjern. Så GØY å finne lykke rett under sine egne føtter :-) Håper dette kan ordne seg her i huset også, om noen år når ungene tillater oss å gjøre andre ting enn å passe på dem 24/7.

    Ha en knall uke! Klem fra Tevanga

    SvarSlett
  20. Aaaaandregaseeeellen?? Blogg litt, då! Jeg sitter jo her som en hval på overtid og trenger noe oppløftende lesing! Det må imidlertid være lett og forståelig, jeg er nemlig litt gravid i hjernen også, tror jeg.

    Håper du har det bra!

    SvarSlett
  21. hallo dere
    nå vil vi ha nytt fra gasell-fronten! :)
    gulvet ble forresten kjempefint.

    hvordan har dere det i sommer?

    hilsen fra Åpent hus

    SvarSlett
  22. Du er rågod:-) så fint det ble!!
    Gøy når hardt arbeid pay off in that way;-)

    Stor klem- og godt å ha det tilbake igjen!!

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.