lørdag 15. januar 2011

Jeg leker med retrostoffene mine


Cape sydd av retrostoffer
Jeg er nok ikke helt riktig navla. Jeg blir nemlig sykt glad av å åpne retrostoffskapet mitt og plukke ut et retrostoff til et nye syprosjekter. Jeg kjenner imidlertid til noen andre damer som er like gærne som meg i så måte, som for eksempel Kaspara og Nina. De gærne har det godt, ikke sant jenter?
Denne helgen har jeg lekt med det grønne blomstrete retrostoffet fra Husflid, samt frottèbåndene fra samme butikk. Å hildrande du, den butikken er sweeeeet! Resultatet denne gangen ble en fòret retrostoffcape kantet med rosa frottèbånd.

En andektig toåring mottar retrostoffcapen sin.
I bakgrunnen hyler en fornærmet femåring som
ikke fikk cape i dag. Joa, det er god
lørdagsstemning i Andregaselleheimen.

Toåringen synes at hun er ballerina
med ny cape.

Retrostoff utenpå, fleecepledd inni. Siden jeg ikke hadde fleecestoff
liggende klippet jeg opp et fleecepledd. Femåringen lurte på om det
hadde tørna for meg da jeg gikk løs på sofapleddet med sysaksa.

  I dag får Gasellene hyggelig reklame på den fine bloggen Leken Hverdag, som presenterer blogger fra hele Skandinavia på lørdager. Tenk at de ville vise frem oss! Jøje meg.

Ha en underbar lørdagskveld allihopa!

33 kommentarer:

  1. God lørdags-aften til dig også.
    Helle.
    (Jeg elsker også at åbne retro-skabet, nogle gange gør jeg det bare uden andet mål end at fornøjes)

    SvarSlett
  2. Så stilig!
    Og slottet under her er bare så utrolig flott, tenk om man hadde hatt noe sånt for en 35 år sida. ☺ Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Ååå, nydelig jente i nydelig retro-cape! Og artig å lese om dere på Leken hverdag. Hurra for dere og den morsomme og inspirerende bloggen deres:-) Dere fortjener all den reklame dere kan få!
    Klem, Elin

    SvarSlett
  4. Skal seie den vart flott! Heldige jenta:) Ikkje rart det vart litt sure miner frå 5-åringen, he-he!
    Ha ei fortreffeleg helg:-)

    SvarSlett
  5. så nydelig retrocape du har sydd til den vakre toåringen din:) Femåringen sin tur neste gang da vel, ikke alltid så enkelt å være størst heller;)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. Heisan Andregasellen
    Ja.... jeg blir med i den gale retro-gjengen uten tvil! En leser mente jeg burde forsikre retrostoff-samlingen min, he,h... Ikke en dum tanke det.
    MEN.. det grønne Husflidstoffet var fantastisk flott og du er utrolig dugelig som kan sy en slik fin cape! Nydelig jente og lekker cape!
    Ha en glad kveld!
    Klem fra kaspara

    SvarSlett
  7. For en herlig cape! Skjønner godt at femåringen blir fornærma :D

    SvarSlett
  8. Ja, tenk at man kan bli lykkelig av fine stoffer:-) Er det ikke herlig?
    Nydelig cape du har sydd! Jeg hadde også blitt fornærmet hvis jeg ikke hadde fått en sånn... Eventyrlig fin var den!

    Leste den flotte omtalen hos Leken hverdag. Vel fortjent! Dere er sååå flinke!

    Klem

    SvarSlett
  9. For en herlig cape!! Super søtt til den søte frøkna di :-)
    Kjenner igjen den følelsen av retrostoffglede ja!
    God lørdag til deg.

    SvarSlett
  10. Du å du så skjønt ;)Nydelig 2 åring :) Likte så godt fargekombinasjonene .Fikk litt rødehette og ulven filing ;) Du er så flink bak symaskina !

    Ha en fin lørdagskveld :)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  11. Helledussen. Så FINT det var med sart grønt og rosa. Det grønne stoffet var OH-MY-GOD-katergori ;). Elsket struthetta. Dette må være det perfekte lekeantrekk i sengeslottet. Jentene dine er heldige - selv hun som må vente litt på sin cape ;).

    Ja - jeg er med i de-gærne-har-det-godt-klubben - uten å nøle ;).

    SvarSlett
  12. Kjempefin cape i herlig farger og mønstre, og kan levende forestille meg den snurte femåringen.. :)

    SvarSlett
  13. Nydelig! En riktig prinsessekappe!!

    SvarSlett
  14. Fantastisk nydelig cape! Jenta di er heldig som har en mamma som kan sy slike vakre plagg. Jeg skjønner godt den følelsen du får når du skal begynne på nye prosjekter. Jeg har den jeg også ;) Go kveill! Siw

    SvarSlett
  15. Helt utrolig vakker cape og liten snelle det der. Så dyktig du er!! :)

    SvarSlett
  16. Nydelig! Kan godt skjønne at den andre snuppa ble fornærmet når hun ikke fikk en matchende :)

    SvarSlett
  17. Du må pent sette deg ned å lage en til 5-åringen også! Denne var nyydelig, så jeg skjønner godt hun er misunnelig;)
    Det grønne stoffet minner meg om mormor..vet ikke hvorfor, det bare gjør..<3

    SvarSlett
  18. ÅÅÅ, for en liten engel inne i den fineste capen, flinke, flinke deg! Hurra for de retrogale damene!!! Ha en fin søndag, klem fra Wilhelmine.

    SvarSlett
  19. Så fin hun er i den lækre kåbe, lidt eventyr og lidt praktisk, til sammen det allerbedste man kan tage på.

    SvarSlett
  20. OI så fin en cape :) Herlig hette!

    SvarSlett
  21. Nydelig liten alv! Og så stas med omtalen av gasellene på den nettsia samt deltagelse på NIB-utfordring! Kan man stemme? Heia!

    SvarSlett
  22. Skjønn cape og en nydelig modell!

    SvarSlett
  23. Oooh, herlig cape! Kunne ønske sånne syferdigheter kunne kjøpes på boks. Jeg kan ikke under noen omstendighet å sy(unntatt å sy i knapper), men jeg har allikevel retrostoffer i skapet jeg eeelsker. Hva skal jeg så med dem?? Elske dem selvsagt! Hurra!!

    SvarSlett
  24. Flotte bilder. Ser at det er høytidlig å bli overrekt.. (overrekket? Overrukket?).. GITT en cape! Som seg jo hør og bør... et meget vakkert plagg!!

    SvarSlett
  25. For et fantastisk flott plagg. Det stoffet, formen og hele capen. Knallfin! Det samme var jenta inni! Flink du er.

    SvarSlett
  26. det der var en herlig sak. hadde lillejenta mi sett den hadde hun helt sikkert sagt: sånn vil jeg ha!!!

    og høye slott-senga og alt du har ordna der er bare lekkert! greit at jeg lagrer et bilde fra deg og tar med i et samleinnlegg om litt?

    og grattis med omtalen forresten! kjempegøy!

    Hilsen
    Åpent hus

    SvarSlett
  27. For en flott cape! Ikke rart storesøster likte den og. Jeg skal sy rødhette kostymer til store og små nå, bare utsetter det litt til, men har mønster og stoff klart. Er så vanskelig å komme igang med å sy på denne tida eller egentlig er det vel fordi jeg ikke har ryddet opp skikkelig etter jul....alt flyter på syrommet....huff... ;)

    SvarSlett
  28. Stoff, cape, modell...
    *sukk*
    Eg mangle ord ittekvart eg vennen :o)

    Du e barra BEST!

    SvarSlett
  29. Fine cape'en på fine jenten, og ikke minst flinke mora! Skjønner godt fornærmet uling i bakgrunnen. Hadde det vært fint eller rart om en voksen gikk med en sånn cape, tro? Jeg er villig til å forsøke... Symessig så det imidlertid litt komplisert ut for en synovise. Enkelt for deg er noe heeelt annet enn enkelt for meg, nemlig!
    Når jeg er i gang, skryter jeg litt av barnerommet ditt, også. Heldige småjenter, altså! Jeg har lovet Belkinien å henge opp en ny hylle snart...

    Fin uke til deg!

    SvarSlett
  30. For ein alldeles vidundersøt, ursøt kappe du har laga! Kan skjønne at den falt i smak! Lure litt på om du har sydd etter mønster eller dikta? Trur nemleg at to småstore jenter her i huset hadde digga kappar òg..:-) Men fysst må jo Elna komme seg til hektene, stakkar. Aller helst snarleg;-)

    Onsdagsklem

    SvarSlett
  31. Tak for hilsen hos mig - og du er da selv en sand mester til at sætte retrostofferne sammen :-) Den er bare så fin! Her må jeg da også følge med!

    Kh. Mette

    P.S. Måske min give away er noget for dig?

    SvarSlett

Say what?

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.